Logo série Zork

Zork III: The Dungeon Master

Základní informace
VývojářInfocom
Vydání1982
PlatformyAmiga, Amstrad CPC, Amstrad PCW, Apple II, Atari 8-bit, Atari ST, Commodore 16, Commodore 64/128, DOS, Macintosh, Tatung Einstein, TRS-80
Třetí a závěrečný díl původní trilogie udržuje laťku nastavenou předchozími díly. Ač je hra vlastně stále stejná a i technicky naprosto totožná, přináší třetí díl dostatek inovací. Změnilo se bodování, namísto stovek bodů jich lze tentokrát získat pouhých 7. Až na dvě konkrétní hádanky, které jsou opravdu pekelné, je obtížnost relativně rozumná. Rozsah se mi zdál o něco menší. Nově ale více záleží na čase, u některých úkonů i na době jejich provedení. Cílem hry je stát se Dungeon Masterem - na to je nutné získat správné vybavení a prokázat své schopnosti.

Zajímavosti:
Původní Zork byl vyvinut pro sálový počítač PDP-10 a šířen zdarma. Hra byla dlouhá a proto byla pro komerční vydání na osobní počítače rozdělena na tři části - Zork: The Great Underground Empire, Zork II: The Wizard of Frobozz a Zork III: The Dungeon Master.
Hra obsahuje 30 různých způsobů smrti.

První obrazovka z Amstrad PCW verze
První obrazovka z Amstrad PCW verze