Logo série Zork

Enchanter

Základní informace
VývojářInfocom
Vydání1983
PlatformyAmiga, Amstrad CPC, Amstrad PCW, Apple II, Atari 8-bit, Atari ST, Commodore 64/128, DOS, Macintosh, TRS-80
Další textovka od Infocomu opět ze světa slavného Zork. Na hratelnosti je to samozřejmě znát, hratelnost a postupy jsou velice podobné. Ale nebylo by správné očekávat pouze nastavovanou kaši. Zatím byl každý díl něčím dostatečně zajímavý a odlišný a platí to i pro Enchantera. V roli mladého čaroděje je totiž možné pochopitelně kouzlit. To je prvek v předchozích hrách nevídaný a příjemně osvěžuje hru. Samozřejmě to i zvyšuje obtížnost protože, kromě zkoušení obvyklejších postupů, je možné zkoušet rozrůstající se počet kouzel. Těch je téměř dvacet, což je slušná sbírka. Naštěstí je většina jejich použití logická. Systém magie je zajímavý. Obvykle je nutné zapsat nové kouzlo do knihy a před použitím si ho připravit.

Kouzla jsou reprezentována nesmyslnými slovy, které ale často slouží jako drobný easter egg. Nová je také potřeba jíst, pít a odpočívat. Toto také slouží jako časový limit hry - porazit Krilla dříve než dojde jídlo. Tradičně musím pochválit parser a také manuál. Je krásně zpracovaný, obsahuje dostatek informací o světě, ale i užitečné informace pro hraní. Oceňuji nápad vysvětlit proč jde po mocném černokněžníkovi začátečník - unikne snáz jeho pozornosti. Jednoduché vysvětlení, ale aspoň to není mlčky ignorováno.

Zajímavosti:
Hra byla původně vyvíjena pod názvem Zork IV.

První obrazovka z Amiga verze
První obrazovka z Amiga verze